Когато цифрите говорят, най-добре е да им се доверим, защото аргументите им са неоспорими. А те се изказват изключително положително за немското качество на "Stihl". Историята на компанията започва преди почти 90 години. До момента тя е с повече от 12 000 служители, повече от 40 000 дилъра, които разпространяват продуктите ѝ в над 160 страни.
Всичко тръгва от верижния трион с електродвигател на Андреас Щил, произведен през 1926 г. Само три години по-късно инженерният и маркетингов гений Щил прави верижен трион с бензинов двигател (отново се обслужва от двама души), а пет години по-късно стартира износа на компанията си за Русия и Америка. Точно в средата на века "Щил" правят революционно откритие – първият моторен трион, който се обслужва от един човек. Двадесет години по-късно компанията вече е световен лидер в производството на тези продукти, като годишно от фабриката ѝ излизат 340 000 бройки.
Един от основните пунктове в работата на немската компания е опазване чистотата на околната среда. За целта през 1988 г. "Stihl" разработва първия в света катализатор за двутактови двигатели, който намалява съдържанието на вредни въглеводороди в отпадните газове до 70-80%. През 1992 г. компанията австрийския производител на градинска техника "Viking". Следват редица новаторски продукти, подобрения и иновации, които налагат моторните триони и коси на компанията на световните пазари. Такава е например системата за лесно стартиране "ErgoStart", която се прилага за леки моторни триони и коси. Успоредно с това се намаляват вибрациите на професионалните модели, машините се контролират с микропроцесор, оптимизират се оборотите и разхода на гориво. През 2006 г. е произведен 40-милионният моторен трион на "Stihl". Следват редица нови продукти - ъглошлайфи, акумулаторни ножици за жив плет, разпръскващи и раздробяващи уреди, обдухващи, нови типове нископрофилни вериги, които остават перфектно режещи няколко пъти по-дълго време, нови модели пръскачки, които могат да разпръскват освен течности и прахообразни вещества, гранули и др.
Освен факта, че от 1971 г. моторните триони на компанията са безспорно най-продаваните в света, от "Щил" имат специални изисквания към своите дилъри, които са отлично подготвени технически да консултират клиента по всякакви въпроси, свързани с експлоатацията и поддръжката на техните продукти.