Сборникът съдържа научни трудове и научно-популярни статии на автора, които са отпечатани в различни издания. ... |
|
Настоящото издание е предназначено за студенти във висши училища и колежи, където се изучават дисциплините Културен туризъм, Културно-исторически туризъм, Културен и етнографски туризъм, както и Културен туризъм и опазване на културно-историческото наследство. С това издание се цели да се запълни част от съществуващата празнота в областта на българския културен туризъм. В по-широк аспект изданието би могло да бъде полезно за една по-широка аудитория, интересуваща се от материалната и духовната култура на страната ни, която може да бъде видяна или съпреживяна по време на пътуване. Настоящото издание би могло да бъде ... |
|
Туризмът е едно от най-ярките явления на века. Всяка година милиони хора пътуват като туристи във и извън границите на своите страни. Той засяга всички сфери на обществения живот: икономическата, социалната, културната, политическата. Главната изследователска цел, която авторът си поставя е изясняване на същността, оценка на възможностите и формулиране на принципите на глобална концепция за моделиране на културния туризъм на България. Обект на изследване в книгата са тенденциите и опитът на развити туристически страни, както и постиженията и недостатъците на предлагането на продукта на културния туризъм на България. ... |
|
Книгата "Алтернативен туризъм" съдържа профилиращи знания за обучаващите се по специалност "Туризъм". Нейната цел е да систематизира характеристиките на основните видове и форми на алтернативен туризъм, актуални за нашето съвремие - устойчив, екологичен, селски, здравен, приключенски, културен, религиозен, винен, маршрутно-познавателен туризъм. Акцентът се поставя върху същността, разновидностите, организационните особености и тенденциите в развитието на съответния основен вид алтернативен туризъм. ... |
|
Учебникът "Международен туризъм" е предназначен за студенти от специалност "Туризъм" при Шуменския университет "Епископ К. Преславски" и ВТУ "Св. св. Кирил и Методий". Учебникът може да представлява интерес за студенти от специалност "Туризъм" в други висши училища, професионални колежи по туризъм, професионални гимназии по туризъм, за туроператори, екскурзоводи и за други специалисти, работещи в сферата на туризма. ... |
|
Организационни принципи и управленчески практики ... Преразглеждането на концепцията за същността на туризма разкрива нови измерения и насочва вниманието на специалистите към разнопосочното му обществено въздействие. Дейностите, определяни като туристически, са дълбоко навлезли в икономическите, социалните и културните аспекти на човешкото ежедневие. Същевременно, туризмът, посредством разнообразието си от форми, се намира в контакт с ключови области като заетост, регионално развитие, образование, екология, защита за потребителите, здравеопазване, сигурност, нови технологии, транспорт, финанси, данъчно облагане, култура. ... |
|
Учебникът "Международен туризъм" е предназначен за студенти от специалност "Туризъм" при Шуменския университет "Епископ К. Преславски" и ВТУ "Св. св. Кирил и Методий". Учебникът може да представлява интерес за студенти от специалност "Туризъм" в други висши училища, професионални колежи по туризъм, професионални гимназии по туризъм, за туроператори, екскурзоводи и за други специалисти, работещи в сферата на туризма. ... |
|
Главен асистент д-р Руска Кръстева е родена през 1983 г. в гр. Пазарджик. През 1999 - 2002 завършва "Единен лицей" в гр. Аспровалта, Република Гърция. Висшето си образование в бакалавърска степен завършва между 2002 и 2006 г. във Факултета по Публична администрация на Университета по социални и политически науки "Пантио" в Гърция. В същия университет Р. Кръстева завършва и магистърска степен по Икономическо и регионални развитие през 2006 - 2009 г. От 2012 г. Руска Кръстева работи като хоноруван преподавател, а от 2015 г. като главен асистент в катедра "Туризъм" на Стопанския факултет при ... |
|
"Специализирани видове туризъм" обогатява научните издания на "НБУ" с още една книга за обучението на студентите по туризъм. Изданието не само ще допълни в теоретичен план същността и тенденциите в развитието на посочените видове туризъм, но и ще разшири познанията на студентите с много конкретни примери от международния и българския опит. Авторите са представили специализирани видове туризъм именно с практико-приложна насоченост към практики, казуси и проблеми, които представят сложността и развитието им в конкурентната динамика на туристическата индустрия. Особено ценни, както за студентите по ... |
|
Балкантурист - началото на международния и масов туризъм в България. Институт за изследване на близкото минало. ... За разлика от пренаселените и презастроени плажни ивици днес, в онези отминали времена курортите са символ на лукс, свобода на нравите и щадящо съжителство с природата. Разрастването на туризма, разпростирането му върху цялото Черноморие, че и във вътрешността на страната (планините, Рилския манастир, Розовата долина, Велико Търново), става по следващ партийните приоритети план, без безразборно леене на бетон, но пък с много грижа за околната среда. Както ще видим, морският ни туризъм преди 1989 г. е ... |
|
Средоточието на този текст е комуникацията като фактор за развитието на туризма. Затова и понятията "туризъм" - "комуникация" - "репутация" не се изясняват пространно и не са изведени всички аспекти от битуването им. Комуникацията обхваща и изгражда както времето, така и социалното пространство, в които се разгръщат всички туристически и репутационни дейности. И туризмът, и репутацията са във функционална зависимост от нея. Взаимодействието между трите конструкта отразява новите ориентири, параметри и значения в развитието на туристическия отрасъл, продиктувани от претенциите на модерното ... |
|
"Учебникът е написан по програма, утвърдена от МОН през 2005 г., за обучение в професионалните гимназии по туризъм. Разработен е на основата на модерни виждания за маркетинга в туризма и е с подчертана практическа насоченост. Съдържанието му е баланс между теория и примери от практиката, съчетано със задачи за разработване от учениците, което дава възможност за поставяне началото на модерно обучение. Маркетинг в туризма е резултат от сътрудничеството на опитни учители от български училища и на консултанти, учители и автори на учебници, от австрийски училища. Надяваме се, че той ще помогне на учителите и на учениците ... |